POVESTEA PILOTULUI MIHNEA MURESAN

POVESTEA PILOTULUI MIHNEA MURESAN

Tanarul pilot Mihnea Muresan, in doar trei ani de cariera in raliuri, a reusit sa castige de doua ori Cupa Dacia (2017, 2018), titul de campion al juniorilor (2017) si campion national pe echipe cu Napoca Rally Academy (2018). De atunci, viata sa se imparte intre cursurile de la facultate, job-ul de la o companie partener BMW si cursele din campionatul national de raliuri.

Educația, pasiunea și performața îl definesc pe Mihnea Mureșan, un tânăr cu ambiție care a fost pasionat încă de mic copil de mașini și competiții de motorsport.


Pilotul Mihnea, în doar trei ani de carieră în raliuri, a reuşit să câştige de două ori Cupa Dacia (2017, 2018), titul de campion al juniorilor (2017) şi campion naţional pe echipe cu Napoca Rally Academy (2018). De atunci, viaţa sa se împarte între cursurile de la facultate, job-ul de la o companie partener BMW şi cursele din campionatul naţional de raliuri.

Povestea lui Mihnea o regăsiți mai jos:

”Încă de mic am fost foarte interesat de mașini și competiții de motorsport. Alături de tatăl meu, care la rândul lui a participat ca și pilot în Campionatul Național de Raliuri, am urmărit cursele de mașini de dinainte să îmi pot aminti și astfel am dobândit această pasiune. Una dintre primele și totodată cele mai frumoase amintiri ale copilariei mele este de la vârsta de 5 ani, când am avut pentru prima oară ocazia să urc la volanul unui kart. Chiar dacă nu am avut posibilitatea să particip la competiții de mic, eram cel mai fericit când mergeam alături de tatăl meu la fostul kartodrom din Cluj-Napoca și făceam tururi de circuit până la apusul soarelui.

Acum, după aproape 20 de ani, sunt sigur că deprinderile de bază pe care le-am dobândit încă de mic, au ușurat debutul meu în motorsport. Chiar dacă educația a fost mereu prioritară, este foarte important să găsești și să îți urmezi pasiunea pentru a putea trece mai ușor peste anumite obstacole. Astfel, în 2015, în timp ce studiam în anul 2 la Universitatea Tehnică din München, am urmat un curs de pilotaj la Danny Ungur Racing și în același an am luat și startul, cu ajutorul familiei mele, la prima competiție, în cadrul Campionatului Național de Viteză în Coastă cu un Ford Fiesta ST Cup. În acea săptămână visul meu a devenit realitate, iar locul 2 la clasa la care am participat a fost doar un bonus care a făcut prima mea cursă una de neuitat. În același an am mai luat startul la încă o cursă de Viteză în Coastă, iar apoi am făcut trecerea la raliuri, participând la ultima etapă din Campionatul Național de Raliuri, Raliul Harghitei cu o Dacia Logan, alături de Andrei Hicea. A fost un raliu scurt, cu doar 3 probe speciale care se parcurgeau de câte 3 ori, dar totodată foarte dificil și presărat cu probleme tehnice pentru noi. Faptul că am reușit să termin primul meu raliu, chiar dacă am parcurs majoritatea probelor cu direcție pe o singură roată, a fost îndeajuns, iar experiența pe care am dobândit-o pentru următoarele curse a fost și mai importantă.

În 2016 am participat la 3 raliuri, mai întâi cu un Ford Fiesta la Raliul Brașovului, iar apoi cu Dacia Sandero, prima mea mașină personală de competiție, cu care urma să luăm startul la Iași și Harghita. Raliul Harghitei făcuse între timp trecerea de la macadam la asfalt, pe niște probe care încă rămân printre favoritele mele, în special ultima dintre ele, Power Stage-ul Lueta. Astfel Raliul Harghitei 2016 marchează primul nostru rezultat notabil în Campionatul Național de Raliuri, ocupând la final locul 1 la Debutanți și Cupa Dacia – Debutanți și locul 3 la Cupa Dacia.

2017 urma să fie anul în care aveam posibilitatea să particip la toate raliurile, dar fără să mă gândesc vreo clipă înainte de începutul sezonului la modul în care se va încheia acesta. În clasamentul Debutanților și Cupa Dacia – Debutanți am reușit să câștigăm fiecare raliu, mai puțin Raliul Iașului, unde datorită unei mici greșeli, am lovit cu roata stânga spate în derapaj un cap de pod la ieșirea dintr-un viraj, aceasta desprinzându-se de puntea spate câțiva kilometrii mai târziu. Regula pentru a putea continua un raliu este ca toate roțile să fie atașate de mașină, astfel am fost nevoiți să reluăm startul în a doua zi de concurs cu o penalizare de timp substanțială. În raliuri, fiecare kilometru de probă specială reprezintă experiență foarte importantă, iar regula n-1 însemna că puteam scădea din clasamentul final cel mai slab rezultat. Astfel am obținut aceste două titluri cu punctaj maxim. În ceea ce privește Cupa Dacia si Titlul de Campion la Juniori, lucrurile nu au fost chiar așa de simple. După ce am reușit să obțin prima victorie în cele două clasamente odată cu Raliul Harghitei 2017, Raliul Sibiului, ultima etapă din sezon urma să fie cea decisivă. O victorie aici îmi asigura cele două titluri mult dorite. Tot alături de Andrei Hicea, cu care între timp formasem o legătură de încredere, care este deosebit de importantă pentru a evolua la potențial maxim, am reușit să învingem și să devenim primii debutanți din istoria Campionatului Național de Raliuri care au reușit să își adjudece titlul Cupei Dacia și cel al Juniorilor. Pregătirea psihică a jucat un rol foarte important în reușita noastră, iar apogeul evoluției l-au reprezentat două momente pe care încă mi le amintesc perfect: coborârea pe noapte pe proba Păltiniș, unde fără faruri suplimentare, care se stricaseră datorită unei siguranțe arse, am fost nevoit să mă bazez mai mult ca niciodată pe dictare și să abordez unele viraje fără să văd direcția drumului. La final, când ne-am oprit și am văzut timpul, abia ne-a venit să credem că am reușit să câștigăm proba in clasamentul Cupei Dacia și al Juniorilor și am realizat totodată importanța încrederii între pilot și navigator. A doua secvență a fost o probă de mare viteză, udă pe a doua jumătate, unde cu o viteză medie de peste 130 de km/h am terminat pe locul 7 în clasamentul general, în fața unor mașini mult mai puternice.

În urma rezultatelor din 2017, am devenit pilot al Napoca Rally Academy, echipa de 5 ori Campioana Națională a României. Împreună am hotărât că încă un sezon în cadrul Cupei Dacia îmi va aduce experiența necesară pentru a putea face pasul cu succes la o categorie de mașini mai puternice. Astfel am luat startul în 2018 din nou cu Dacia Sandero, însă cu un alt copilot, Bogdan Iancu. După probleme tehnice la primul raliu și o ieșire în decor la al doilea, restul sezonului a fost unul în care a trebuit sa găsesc un echilibru cât mai bun între un ritm alert și risc redus, pentru a ne asigura victoria la restul raliurilor. Alături de Marcus Andreoiu, Florin Dorca și Ervin Sipos am reușit să câștigăm cele 5 raliuri rămase în clasamentul Cupei Dacia, iar astfel să ne adjudecăm al doilea titlu consecutiv și să contribuim la al cincilea titlu de capioni pentru Napoca Rally Academy. Chiar dacă participarea alături de 4 copiloți diferiți a făcut acomodarea în mașina de competiție și implicit și evoluția la potențial maxim destul de dificilă, experiența dobândită pe tot parcursul sezonului a fost deosebit de importantă.

În prezent îmi continui evoluția pentru Napoca Rally Academy, alături de Marc Banca, navigatorul care în 2016 a devenit Campion Național Absolut alături de Simone Tempestini. Împreună evoluăm pe un Peugeot 208 R2 cu care am obținut victorii la clasa RC4 la primele 3 raliuri din sezon și ne-am clasat constant în puncte în clasamentul general. La ultima etapă, Raliul Moldovei Bacău, am reușit să obținem și prima victorie în clasamentul 2FWD, rezervat mașinilor cu tracțiune pe puntea față, rezultat pe care ne dorim să îl repetăm și pe asfalt la următoarea cursă, Raliul Harghitei, unde în fiecare an m-am simțit foarte bine.” Mihnea Mureșan